Caranya Membuat Kuah tomyum

Kuah tomyum. Read Customer Reviews & Find Best Sellers. Resep Tomyam - Tomyam merupakan hidangan khas dari Thailand yang banyak digemari di Indonesia dan seluruh Asia. Sup ini identik dengan kuah asam pedas dan isian seafood seperti cumi dan udang, sayuran, dan juga jamur enoki atau jamur kuping.

Kuah tomyum COM - Tom yam memiliki banyak penggemar karena kuahnya. Warna dari kuah tom yam yang merah pekat membuat siapapun tergoda. Apalagi kuah dari tom yam memiliki segala jenis rasa. Hello ibu.Kali ini kita memiliki Resep Kuah tomyum. Resep ini memiliki 7 Bahan utama, dan 1 cara memasaknya.

Resep Kuah tomyum

  1. Cukup 200 ml air.
  2. Cukup 1 lembar daun salam.
  3. Cukup 2 lembar daun jeruk.
  4. Cukup 1 batang sereh digeprek.
  5. Sediakan 2 buah jeruk nipis (atau cuka sesuaikan keasamannya).
  6. Siapkan 1 sdt kaldu udang bubuk.
  7. Siapkan Secukupnya kaldu.

Kesemua bahan-bahan di atas adalah bahan-bahan rahsia yang akan menyedapkan resepi tomyam ala Thai ini. Pastikan guna daun ketumbar bukannya daun sup ye. Cara-cara memasak kuah tomyam: Anda perlu masukkan dua liter air atau lebihkan sedikit tak apa mengikut kehendak dan agak-agak sendiri dan jangan terlebih air. Apa anda suka steamboat? apabila anda penggemar makanan ni anda berada di blog yang betul kerana saya akan kongsikan resepi steamboat kuah tomyam yang simple lagi sedap. saya dan keluarga adalah salah satu antara orang yang menggemari steamboat. bahkan, apabila saya cuba buat tak pernah sisa kerana ianya langsung habis dimakan oleh saya, suami dan anak-anak.

Untuk Cara Memasaknya, Klik Selengkapnya

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Recipe: Yummy Lempah kuning iga sapi khas Bangka

Easiest Way to Make Appetizing Asam Pedas Tenggiri Khas Bangka

How to Cook Yummy Gonggong rebus sambel cocol