Resep: Tomyam caisim chikuwa

Tomyam caisim chikuwa. Sup Tom Yam Shabu-Shabu Resepi Tom Yam Thai Campur yang Che Nom kongsi kali ini adalah sejenis tom yam yang berkuah merah pedas atau "nam Khon" berbanding satu lagi jenis Tom Yam Thai yang berkuah putih atau "nam sai". Dalam resepi ini kita masukkan susu cair dan akar ketumbar sebagai bahan utama penambah aroma. Juga kalau diikutkan cara orang Thai masak, mereka gunakan air rebusan ayam atau seafood sebagai bahan.

Tomyam caisim chikuwa Tapi depend pada kedai juga ada tomyam sedap dan ada yang kurang sedap. Kalau teringin sangat aku suka tomyam kung secret recipe sebab biasanya memang kaw la cuma sedih la sekarang makin mahal. Siapa memang 'hantu' tomyam dekat sini, angkat tangan! Hello ibu.Kali ini kita memiliki Resep Tomyam caisim chikuwa. Resep ini memiliki 9 Bahan utama, dan 6 cara memasaknya.

Resep Tomyam caisim chikuwa

  1. Sediakan 1/2 bungkus kemasan chikuwa.
  2. Siapkan 2 buah sawi caisim.
  3. Cukup 5 buah cabe merah.
  4. Siapkan 3 buah bawang merah.
  5. Cukup 2 buah bawang putih.
  6. Cukup 1 buah kemiri.
  7. Siapkan Sedikit kunyit.
  8. Cukup Sedikit garam.
  9. Cukup 1/2 buah asam (sesuai selera).

Memang tomyam yang merupakan makanan yang berasal dari negara Thailand ini sudah menjadi kegemaran rakyat di Malaysia juga. Juadah ini sangat sesuai untuk dijadikan lauk semasa makan tengahari ataupun malam. Malah, kalau nak hirup macam tu saja pun memang sedap! Jadi, jom kita cuba resipi tomyam yang […] Ini salah satu petua sedapkan tomyam tau.

Untuk Cara Memasaknya, Klik Selengkapnya

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Recipe: Yummy Lempah kuning iga sapi khas Bangka

Easiest Way to Make Appetizing Asam Pedas Tenggiri Khas Bangka

How to Cook Yummy Gonggong rebus sambel cocol